вторник, 20 септември 2016 г.

ТУРШИЯ ОТ ДРЕБНИ ДОМАТЧЕТА С КАРФИОЛ БЕЗ ВАРЕНЕ

ТУРШИЯ БЕЗ ВАРЕНЕ

/за 9 компотени буркана/






Минавайки през пазара, така ми се набиха на око едни много дребни доматчета, с големината на бонбони лукчета, ама едни такива шарени - зелени и розови, толкова красиви и сладурски ми се видяха, че веднага ми се прииска да са мои. Не бяха много. Без да се замислям казах на усмихната продавачка да ми ги изтегли всичките, излязоха 2 кг и малко отгоре. Понеже и момичето зад щанда ми се стори симпатично, реших да му направя още малко оборот. Направо в движение, дето се казва, ми щукна желанието да направя туршийка с тези красотички, та грабнах и една глава карфиол, малко моркови, целина и… успокоих се, че ще им „дам още малко живот“ в буркана на хубавичките доматени топчета.



2 кг зелени и розови много дребни доматчета
1 глава карфиол /не много голяма/
1 кг моркови
1 връзка целина

за всеки буркан се слагат следните продукти:

1 с.л. равна сол
2 с.л. равни захар
6 с.л. оцет /слагам "Кулинар"/
10-на зърна черен пипер
3 скилидки чесън
2 хапчета аспирин
1 щипка синапено семе
стрък целина



Доматчетата се измиват, карфиола се накъсва на розички, мокровите се почистват и се нарязват на колелца с къдравия нож.
Зеленчуците се разпределят в бурканите, прибавят се подправките, хапчетата и оцета, а след това се допълва със студена вода.
Бурканите се затварят плътно с метална капачка. Разклащат се 3-5 дни.






След две седмици туршията е готова за консумация.

Няма коментари: